GB 35: F-104A Starfighter

Delaker och plan i min smak!
Stefan - Modellbyggare

#2 Misstankte att du skulle gilla detta
Vantar med spanning pa vad du kommer anmala till detta GB.

Ett mycket vackert flygplan!

Otroligt häftig maskin, fast man kan ju undra om flygplan är rätt benämning egentligen? Är ju mera en styrbar missil med de där små ursäkterna till vingar.
Måste få tummen ur och fortsätta med min stjärnkämpe också.
Niclas

Det är ju inte för inte som den kallas "a missile with a man in it".

Med tanke på att det är en 1:48 var det i enklaste laget
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#8 jepp valdigt enkelt, du ser i #1 hur lite delar det ar med till denna 1:48.
Jag åkte med SAS B767 för några år sedan. Styrmannen hade ett förflutet som F104-pilot och jag konstaterade då att det kändes tryggt med en pilot som kan flyga utan vingar…

#9: Man får se det från den ljusa sidan: Det var i varje fall en pilot med! (t.o.m. två stycken alternativa)
#10:

Har nu lite sent efter att jag har limmat ihop den kollat efter bilder och nastan alla ar utan klumparna ute pa vingarna och det ser mycket battre ut sa nu funderar jag pa att kapa av dem.

Hur går det med detta bygge Texas?

#14 Har varit borta från byggandet en tid men nu har bygglusten återfunnits så nu ska jag försöka få klart denna.

Planet är målat och idag skulle dekalerna på tänkte jag, men det tyckte inte dekalerna…
De trillade isär i småbitar!!!
antar att det finns ett bäst före datum på dekaler.
Får fundera på vad jag ska göra med den här gammla skrutten nu.

#16; Men, vad synd! Har alla dekalerna gått åt skogen? Kanske du kan göra lite förfrågningar på olika forum, t.ex. ARC, Hyperscale, här, IPMS Stockholm, Modeling Madness etc och på det viset få tag på reserver. Sen behandlar du allihop med Microscales Liquid Decal Film eller liknande produkt, så kanske de klarar sig bättre när du försöker igen.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Ruskigt frustrerande, kommer ihåg min första konfrontation med Academy-dekaler där somliga gick i bitar, fick sitta ett bra tag och peta ihop en ursprunglig amerikansk rundel som gick i tre bitar

Det var de stora mörkblå dekalerna efter hela sidan som gick sönder, så nu maskar jag och målar det i stället.
Hoppas att de andra dekalerna går bättre men jag har aldrig varit med om något liknande. Har haft dekaler som gått av tidigare men dessa smulades sönder i småbitar.

Himla tråkigt att hör Texxas! Hoppas att de andra dekalerna inte pajjar de också.
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Den ser riktigt sportig ut.
Jag tänkte på dekalerna så du inte råkar ut för samma sak med de andra.
Du har ingen Microscale Liquid Decal Film ?
Den har räddat många dekaler.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#22 Tack för tipset!
Ska skaffa detta och använda innan dekalerna åker på.

Ser snyggt ut Texxas! Ser fram emot dekalerna och hoppas att det går bra!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Se till att få den färdig i tid Texas, så jag får några medtävlare i NASA-gruppbygget, det känns inte lika roligt att vinna på walk-over, iofs kan det ju leda til att jag inte vinner men det kan jag ta.
Snygg kärra! och lycka till med dekalerna

Mycket snyggt Texxas! Riktigt läckra kärror det där. Lycka till med dekalerna.

#24-26 Tack.
#25 Slutdatumet är ju fram flyttat till sista augusti så jag ska nog hinna få klart den, är ju bara dekalerna kvar nu.
Ska dock skaffa Microscale Liquid Decal Film innan jag ger mig på på dekalerna. Tack för tipset WildeSau.

Microscales Liquid Decal Film ar beställt, hoppas att kunna sätta dit dekalerna till helgen.
Tack Roca och WildeSau för tipsen om denna product.
Mycket fint bygge Texxas
Ska bli kul att få se lite dekaler på..

Jag tycker den ser mycket fin ut! Ett bra slutresultat trots dina vedermödor.

Gråt inte Texxas den ser ju riktigt bra ut på bild!

Hur läcker som helst! Jag vet hur du känner. Ibland blir man helt enkelt inte riktigt nöjd även om slutresultatet blir bra.
Jag tycker hursomhelst att den är sk*tsnygg
Kan inte se några fel på detta bygget.
Kanonsnyggt
Du har lyckats övervinna motgångarna mycke bra.

Tack!
Pa hall ser den ok ut men man far inte titta for narma.

#36: Känner igen det där, det är samma sak med min Valkyrie, ser bra ut på håll men titta inte för nära